Za nami black friday, cyber monday, mikołajki. Szczególny czas dla sprzedawców internetowych ale i tradycyjne sklepy nie mogą w tym okresie narzekać na brak Klientów. Parkingi przy centrach handlowych wypełniają się chętnymi skorzystać z tzw. wyprzedaży, jednak czy warto czekać na okazje sprzedażowe, czy może lepiej kupić wcześniej nie łudząc się, że w trakcie tych kilku dni będzie taniej?

Czy warto czekać na okazje sprzedażowe?

Sprzedawcy prześcigają się w promocjach i wymyślają coraz lepsze wabiki na Klientów, a czasami wystarczy po prostu być uczciwy i nie golić Klientów jak baranów! Cyber Monday Outdoor Parka

Przykład, który opiszę przytrafił się w tym roku, podczas cyber monday. Sklep z odzieżą outdoorową zachęca do zakupów oferując dodatkowe 15% rabatu przesyłając kod rabatowy CYBER15. Normalne zachowanie sprzedających w tym gorącym okresie.

Niezła okazja, ale obniżka i bez kodu była mega duża. Cena podstawowa to 459 zł, bez kodów i innych promocji 319 zł. z kodem coś koło 270 zł. No ale co było dalej?

Dalej było jeszcze taniej! Ale jak to przecież już wtorek?

No tak, dokładnie kilka minut po północy, gdy laptop już sobie odpoczywał, to przed zaśnięciem trzeba sprawdzić czy wszystko w internecie ogarnięte. Oczywiście nie zalecamy takiego trybu działania. My po prostu w trakcie takich marketingowych okazji sprzedażowych lubimy być czujni i sprawdzać co się dzieje. No i zadziałało się dużo!

Okazja bez okazji. Czyli dzień po cyber monday.

Jak mówi stare, chińskie przysłowie „Jeden obraz wart więcej niż tysiąc słów”, dlatego prezentujemy poniższy zrzut ekranu i zostawimy Was chwilkę z myślami:

Cyber Monday. Kilka minut po północy

Cena bez użycia magicznych kodów rabatowych czy zapisywania się do klubu zjechała w dół do 140 zł. Czy warto było czekać na okazje sprzedażowe i skorzystać z rabatu przesłanego w mailu. No raczej nie. Jak myślicie, jak się czują ci wszyscy Klienci, którzy skorzystali z tej mega okazji i użyli kodu przesłanego w mailu. Gdy następnego dnia weszli do sklepu sprawdzić jaki jest stan realizacji ich zamówienia?

Z drugiej strony czy jako sklep, warto było płacić za system mailingowy. Za grafika, który stworzył kreację, za testowanie wysyłek. Być może większe obciążenie chmury, czy serwerów. Za szereg innych spraw, których kupujący nawet nie zauważają, bo przecież sklep działa. Po co narażać się na te koszta? Wiadomo po co. Po to aby sprzedać produkt wart połowę mniej w dwukrotnie wyższej cenie.

Kolejne akcje rabatowe

Tylko czy przy następnych okazjach sprzedażowych czy innych akcjach rabatowych Klienci nie nabiorą podejrzeń i nie przeczekają, aż promocja się zakończy aby kupić za pół ceny? Tego nie wiemy.

Wiemy natomiast, że czasami warto poczekać. I chociaż lubimy działać raz, dwa, że nawet nasza nazwa one2, do tego nawiązuje. To wcale nie oznacza to, że lubimy pochopnie podejmować decyzję! Nie. Lubimy działać sprawnie, ale przede wszystkim rozważnie. I tego życzymy Wam, naszym czytelnikom, a być może w przyszłości naszym zadowolonym Klientom.

Żegnamy się do następnego wpisu czekając na kolejne akcje rabatowe.